Κλασικός Ινδικός Χορός με τη Κλεονίκη Καραχάλιου - 19/04/15
Λίγα λόγια για το σεμινάριο
Περιγραφή : Ο κλασικός ινδικός χορός (Βharata Natyam) είναι ένας αρχαίος χορός που άνθισε στην Νότια Ινδία. Το όνομά του θα μπορούσε να μεταφραστεί στα ελληνικά σαν: «η τέχνη των ανθρώπων». Εμπνέεται εξ ολοκλήρου από τη φύση: το νερό, τα κύματα, τα δέντρα, τα βουνά, τα αναρριχώμενα φυτά. Η φύση είναι η πηγή της έμπνευσης και πσράλληλα ο δημιουργός, ο χορευτής, ο αρχιτέκτονας. Χορός, μουσική και θέατρο αποτελούσαν στην αρχαία Ινδία τις τρεις πτυχές μιας ίδιας τέχνης «νάτυαμ». Μιας τέχνης που συνδύαζε το ρυθμό και τη χορευτική δύναμη με τη μελωδία και την ποιητική έκφραση «των χειρονομιών» (τα μούντρας), σε συνδυασμό με την έκφραση του προσώπου, δημιουργώντας ένα πλήρες θέατρο.Η αρμονική διάσταση του σώματος λειτουργεί σε τρία επίπεδα: α. τα πόδια, που κρατώντας αυστηρές τριγωνικές στάσεις, λειτουργούν σαν μουσικά όργανα, εκτελώντας πολύπλοκους ρυθμούς, β. τα χέρια, που διηγούνται το μύθο μέσα από κωδικοποιημένες κινήσεις, και γ. το πρόσωπο, στο οποίο διαβάζουμε όλο το φάσμα των συναισθημάτων.
Ο Bharata Natyam είναι ένας κατ’ εξοχήν θεατρικός χορός. Ο χορευτής καλείται να μεταμορφωθεί σ’ ένα χορευτή παραμυθά και να διηγηθεί τα κατορθώματα και τα παθήματα των προγόνων, που είναι σύμβολα του εσωτερικού κόσμου. Η διήγηση της έκφρασης των συναισθημάτων ονομάζεται αμπίναγια. Ο χορευτής ανακαλύπτει τα εκφραστικά του μέσα, στη σιωπή. Στον ινδικό χορό δεν υπάρχει λεκτική δράση, έτσι λοιπόν ο χορευτής παίζει συγχρόνως δύο ή τρεις ήρωες εναλλάσσοντας τις εκφράσεις του προσώπου, τις κινήσεις όλου το σώματος και τις διαθέσεις. Θα λέγαμε ότι μετατρέπεται το σώμα του χορευτή σ’ ένα εργαστήρι ιδεών, συναισθημάτων και εικόνων.
Δομή : α. Καλοσώρισμα και γνωρίμια με τον κλασικό ινδικό χορό Bharata Natyam , β. Zέσταμα, γ. Εκμάθηση βασικών βημάτων, δ. Θεωρία και πρακτική mudras ( δακτυλική αλφάβητος), ε. Έκφραση, στ. Χορογραφία
Που απευθύνεται : Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους αγαπούν το χορό και τη μουσική και ασχολούνται με το σώμα τους με οποιαδήποτε μορφή κίνησης
Κλεονίκη Καραχάλιου